Op 1 juni 2022 vond de Algemene Ledenvergadering van het CDA Aalten Dinxperlo plaats. Na verschillende digitale vergaderingen, was het prettig elkaar weer te ontmoeten. Dit keer bij Klein Nibbelink in Bredevoort.

Er werd teruggeblikt op de succesvol verlopen gemeenteraadsverkiezingen. De 25 aanwezige leden luisterden geboeid naar Hans te Lindert, die de succesfactoren van de afgelopen campagne op een rijtje had gezet. De eerste factor was op tijd beginnen. Ruim voor de verkiezingen werd gestart met het scouten van geschikte mensen. Dat leverde een mooie lijst op van maar liefst 40 kandidaten die een goede weerspiegeling zijn van de lokale gemeenschap in Aalten. De tweede factor was er een aansprekend verkiezingsprogramma in het Nederlands en in het dialect. Ten derde waren we enorm zichtbaar, zowel op social media als in de rol van vrijwilliger bij evenementen. En dat met professionele filmpjes, beelden en advertenties. Blijkbaar heeft dat geheel de kiezers aangesproken. Raimond Smit gaf een toelichting op het formatieproces. Dat  is integer en transparant verlopen. Het uiteindelijke CDA team bestaat hierdoor uit twee wethouders, zeven fractieleden en drie volgers.

Daarna kwamen de verenigingsonderwerpen aan de beurt. De jaarrekening werd vastgesteld, evenals het secretarieel jaarverslag. We namen afscheid van bestuurslid Raymond Hoftiezer. Om het bestuur weer aan te vullen, werd David Elburg benoemd.

Na de pauze gaf Bernd Klein Nibbelink zijn zienswijze op duurzaamheid en verzorgde een rondleiding door zijn bedrijf dat zich bezig houdt met landbouwmachines. Het was een informatieve avond!