CDA; een sterk merk!
Communicatie naar onze leden, onze kiezers en onze inwoners is cruciaal voor het werk dat wij als lokale afdeling van het CDA doen en voor onze toekomst als partij. Met de landelijke verkiezing in aantocht en de lokale verkiezing in 2022 is dit een goed moment om te onderzoeken hoe we dat nog effectiever kunnen doen. De kernvraag is: hoe maken we van het CDA een (nog) sterker merk, dat herkenbaar en aantrekkelijk is voor kiezers?
Samen met de afdeling Winterswijk heeft het bestuur een traject georganiseerd om dit te verkennen. Daarbij kiezen wij een iets andere invalshoek dan we misschien gewend zijn, namelijk vanuit merkpositionering en marketing. We hebben John van Lochem (Bredevoort) bereid gevonden om dit traject te begeleiden. John is marketingspecialist en is enthousiast over het idee om het CDA als merk te versterken. Hij maakt hierbij gebruik van een werkwijze, die ook voor commerciële en semi-commerciële bedrijven wordt gehanteerd. Het traject bestaat uit meerdere werksessies in wisselende samenstelling.
De eerste bijeenkomst is inmiddels achter de rug. Het is verfrissend om eens op een hele andere manier te kijken naar onze club. Ook de combinatie met de afdeling Winterswijk is mooi: we staan beiden grotendeels voor dezelfde vraagstukken en versterken elkaar met ideeën. We kijken met enthousiasme uit naar het vervolg.
Arnold Joost, bestuurslid.