Tweede terugkoppeling meedenkavonden Woningbouw

Enige tijd geleden heeft de fractie van CDA Aalten-Dinxperlo een tweetal meedenkavonden georganiseerd met als thema ‘Woningbouw’. Op beide avonden was de opkomst groot en zijn we met elkaar in gesprek gegaan over dit belangrijke onderwerp. Na deze avonden hebben we een terugkoppeling gedaan naar de aanwezigen. Inmiddels zijn er weer wat nieuwe ontwikkelingen waarvan we u op de hoogte willen stellen.

Zo zijn de eerste woningen aan de Ludgerstraat in Aalten opgeleverd, wordt er aan de Groene Kamer in Aalten en in de Heurne de laatste hand gelegd aan tientallen woningen en zijn er de nodige woningen in het buitengebied gerealiseerd.

Woningbouwplannen vergen vaak ook een bestemmingsplan wijziging. Dit kost tijd. Echter zijn er inmiddels twee bestemmingswijzigingen doorgevoerd en kunnen er 15 woningen gebouwd worden aan de Wegwijzer in Dinxperlo en 5 in de kern Lintelo. De wijzigingen die nog niet goedgekeurd zijn maar wel binnen afzienbare tijd in de Gemeenteraad worden behandeld zijn de Hogestraat in Aalten, 18 woningen in IJzerlo en maar liefst 40 woningen in het buitengebied van onze gemeente. Dit betreffen splitsingen van woningen en ruimte die gemaakt is door de VAB-regeling, of te wel door het opruimen van Voormalig Agrarische Bebouwing.

De ambtenaren zijn samen met het college ook druk met de voorbereiding van nog meer woningbouw. In totaal zitten er nog 400-450 woningen in de pen. Twee schitterende plannen voor de kernen Dinxperlo en Bredevoort. 150 woningen aan het Beggelder in Dinxperlo en 82 woningen op het terrein van voetbalvereniging sv Bredevoort aan het Broock.
Twee kleinere plannen in Lintelo en Dinxperlo leveren ook nog eens 20 woningen op. Een kleine woonwijk van 12 woningen in Lintelo en 8 woningen in de goede Herderkerk in Dinxperlo.
Tot slot wordt er ook gewerkt aan woningplannen aan de Singelweg, kern Barlo en de Haart.

Zoals u kunt lezen, zijn er veel plannen die de komende jaren moeten zorgen voor veel woningen.
Voor ons als CDA enorm belangrijk. Wij zien de noodzaak en hebben het college aangegeven voortvarend aan de slag te blijven. Wij zullen de plannen nauwgezet in de gaten houden.

Wij willen u nogmaals danken voor uw aanwezigheid op de woningbouwavond. Natuurlijk kunt u ons ook buiten deze avonden bereiken. Wij zijn altijd benieuwd naar uw ideeën. Laat het ons weten via de mail: fractie@cda-ad.nl.