75 jaar vrijheid

Het voelt wrang: We vieren 75 jaar vrijheid in een tijd dat de Coronacrisis ons gevangen houdt. Wat ons als CDA bijzonder aangrijpt is het isolement waarin de ouderen en mensen in woonzorgcentra momenteel leven. Juist zij, die al zoveel hebben meegemaakt, worden hard geraakt door de crisis. Een bittere werkelijkheid.

Gelukkig gebeuren er veel mooie dingen om het leven van deze groep mensen een beetje aangenamer te maken. Ook wij steken hen graag een welgemeend hart onder de riem en boden op 5 mei de bewoners van alle woonzorgcentra in onze gemeente een kleine symbolische attentie aan: een doosje klassieke Wilhelmina pepermuntjes. Wilhelmina was onze koningin toen de oorlog eindigde en we onze vrijheid weer terugkregen. We hopen en wensen dat de bewoners van zorgcentra binnenkort ook een stukje vrijheid terugkrijgen. Dat ze hun geliefden, familie en vrienden weer mogen ontvangen. Sterkte en houd vol!